Coop fornyer avtalen med Toppfotball Kvinner fram til 2025

Sist oppdatert: 29. jun 2022 Skrevet av: Toppfotball Kvinner

 

Etter to lange år med korona-utfordringer for idretten, er Coop glad for å kunne fortsette sin støtte til folkesporten. I en ny avtale forlenges Coops betydelige sponsorengasjement rettet mot Toppfotball Kvinner (TFK) og Norsk Toppfotball (NTF).

– At Coop fortsetter satsingen på Toppserien er fantastisk. Det skjer en revolusjon i kvinnefotballen om dagen, og Coop har vært med oss hele veien. Det å ha samarbeidspartnere som står side om side med oss på denne reisen er uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.

Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de tre neste årene.

– Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Og i sponsorstrategien vår for 2022 – 2025 er overskriften nettopp Like muligheter. Det handler om kampen for like muligheter uansett kjønn, uansett kulturell bakgrunn, uansett økonomi og uansett funksjonsevne. Målet for Coop er like muligheter for alle. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet også svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge over hele landet, sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.

– Det er utrolig viktig med slike støttespillere som Coop. Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp. Som selskap viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen.

Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen.

– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent de siste årene, avslutter Coops sponsorsjef.

Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige Draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien, Eliteserien og OBOS-Ligaen håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere.