Historisk billettavtale for Toppserien

Daglig leder i Toppfotball Kvinner Hege Jørgensen og Kåre Bottolfsen, CEO i TicketCo. Foto: Thomas Torjusen, NTF.

Toppfotball Kvinner inngår samarbeid med TicketCo. Dermed får alle klubbene i Toppserien et felles, digitalt billettsystem for første gang.

Sist oppdatert: 17. feb 2020 Skrevet av: Toppfotball Kvinner

 

Toppfotball Kvinner har valgt TicketCo som leverandør av felles billettsystem til klubbene i Toppserien og 1. divisjon de neste fem årene.

– TicketCo leverer en løsning som er perfekt for Toppserien, hvor vi forventer en publikumsvekst i årene som kommer. Vi har en klar målsetting om å øke tilskuersnittet, og da er det viktig at vi både får ut informasjon om kampene, og at det oppleves enkelt å kjøpe billett til disse, sier daglig leder i Toppfotball Kvinner, Hege Jørgensen.

– Kvinnefotballen både nasjonalt og internasjonalt er i sterk, positiv utvikling. For TicketCo er det spesielt gledelig å få lov å være bidragsyter til fortsatt utvikling og profesjonalisering av Toppserien, sier Kåre Bottolfsen, CEO i TicketCo.

Les også: Nye TV-avtaler gir storsatsing på Toppserien

Styrker totalproduktet

Avtalen er basert på rammeavtalen fremforhandlet av Norsk Toppfotball i fjor høst.

– Vi synes det er veldig positivt å inngå felles samarbeidspartnere med Eliteserien. Vi tror det er fordelaktig å tenke synergier og å ha felles løsninger for all toppfotball i Norge uavhengig av kjønn. Det vil styrke totalproduktet, sier Jørgensen.

– Vi er glade og stolte av å kunne tilby klubbene i Toppserien og 1. divisjon den samme gode løsningen. Da vi innledet samarbeidet med vår første fotballklubb i 2015, kunne vi absolutt ikke se for oss at vi noen år senere skulle jobbe med alle de fremste kvinne- og herrelagene i Norge, sier Bottolfsen.

Les også: Alt du trenger å vite om terminlisten og endringene i seriesystemet

Mer enn billetter

I løsningen fra TicketCo vil klubbene få tilgang til mer enn bare en billettfunksjon. Det følger også med en fullintegrert løsning for å styre kioskene på stadion.
I tillegg er det lett å drive mersalg dersom en klubb ønsker å tilby en kioskmeny eller andre varer ved kjøp av billett.

Klubbene får også en integrert funksjonalitet for adgangskontroll, og det ligger en god markedsføringsfunksjonalitet i den valgte løsningen.

Dessuten er det fotballen selv som nå oppnår eierskap til sine egne data og klubben får parallelt stor påvirkning på fremtidig utvikling av systemet.

Les også: Treningskamper før 2020-sesongen

Om TicketCo

TicketCo Norge AS er datterselskap av TicketCo AS og drifter arrangørverktøyet TicketCo.

Selskapets hovedkontor er i Bergen, med avdelingskontorer i London, Stockholm og Gdansk. Selskapet har siden ooppstarten solgt for 2 milliarder på vegne av arrangører, tilhørende mer enn 40 000 arrangementer. TicketCo Norge AS har i dag over 2200 aktive arrangører over hele Norge/Sverige/UK/Polen.

Les mer om TicketCo her.