Fra Wembley til Ullevaal: – Uendelig med muligheter

Sissel Gynnild Hartley er Toppfotball Kvinners nye markedssjef og forretningsutvikler.

Sist oppdatert: 15. sep 2021 Skrevet av: Toppfotball Kvinner

 

Toppfotball Kvinner utvider og ansetter Sissel Gynnild Hartley i en nyopprettet stilling som markedssjef og forretningsutvikler.

Hartley arbeidet flere år i Johnson & Johnson og senere i det engelske fotballforbundet, hvor hun hadde markedsansvar for Englands landslag og kvinnefotballen i England.

– Et fantastisk produkt

Den siste tiden har Hartley vært markeds- og kommunikasjonssjef ved Trøndelag Teater, i tillegg til å drive sitt eget markedsføringsbyrå med blant andre UEFA og det engelske fotballforbundet på kundelisten. Nå står den norske kvinnefotballen for tur.

– Det er med stor glede at jeg går tilbake til fotballen, og spesielt kvinnefotballen. Jeg fikk være med på en utrolig spennende og givende reise i England. Siden den gang har jeg jobbet med en rekke prosjekter innen kvinnefotballen over hele Europa og deler av Asia gjennom arbeidet jeg har gjort med UEFA. Nå får jeg muligheten til å bidra på samme måte i Norge med Toppserien, som er et fantastisk produkt med sterke sponsorer, et godt omdømme, gode klubber og uvurderlig ledelse fra Toppfotball Kvinner, forteller Hartley, som har latt seg imponere over framgangen til den norske kvinnefotballen.

Les også: Ny markedskoordinator i Toppfotball Kvinner

– Det har vært utrolig gøy å følge med på utviklingen til Toppserien over de siste årene, og se alt som Toppfotball Kvinner har fått til. Derfor føles timingen helt rett. Basert på arbeidet som ligger i bunn, tror jeg vi er på vippepunktet for at kvinnefotballen virkelig tar av, også i Norge. Klubber, ligaer og fotballforbund over hele Europa satser nå kolossalt på kvinnefotballen, og vi ser en fantastisk investeringsvekst og økt fokus. Derfor må vi jobbe målrettet og strategisk. Vi skal ikke bare «henge med», men være konkorransedyktig og utarbeide en posisjon som en av de beste i Europa. Det vil jeg være med på!

Stort potensial i norsk kvinnefotball

Hartley ser et stort potensial i den norske kvinnefotballen.

LANG ERFARING: Hartley har blant annet jobbet med Englands landslag og UEFA. Nå er det den norske kvinnefotballen sin tur. Foto: Privat.

– Som produkt har kvinnefotballen uendelig med muligheter. Det er ikke et etablert produkt – ennå. Derfor har vi et relativt blankt ark, og det gjør det mulig å tenke nytt og utvikle nye produkter, samarbeidsavtaler og konsepter. Selv om vi har et veldig godt utgangspunkt, er det klart vi har forbedringspotensial. Kampopplevelsen, sosiale medier, mediadekning, CRM, profilbygging og så videre. Sett gjennom mine markedsbriller er dette utrolig spennende, sier trønderen.

Sterkt signal

Daglig leder i Toppfotball Kvinner er henrykt over nyansettelsen.

– Dette er en helt nyopprettet stilling, noe som understreker den rivende utviklingen kvinnefotballen er inne i og hvilke satsingsområder som blir viktige i tiden som kommer. At vi har fått med oss en unik kapasitet som Sissel på laget, er nesten for godt til å være sant. Hennes bakgrunn fra det engelske fotballforbundet, hvor hun blant annet har vært med på å bygge opp Women’s Super League som den merkevaren den er i dag, er selvsagt svært kompatibelt med det vi ønsker å skape her i Norge. I tillegg har hun jobbet for UEFA, og tar med seg stor innsikt og nettverk fra det internasjonale landskapet, sier Hege Jørgensen.