Coop tredobler satsingen på kvinnesiden

Foto: Mathias Bergeld / Bildbyrån.

I en tid der idretten møter store korona-utfordringer, fortsetter Coop sin støtte til folkesporten.

Sist oppdatert: 29. apr 2020 Skrevet av: Toppfotball Kvinner

 

I en ny avtale forlenger Coop sitt betydelige sponsorengasjement rettet mot norsk bredde- og toppfotball ut 2021, og tredobler nå sin satsing på kvinnesiden for å bidra til å utjevne forskjeller.

– At Coop ikke bare fortsetter, men også øker satsingen på kvinnefotballen er fantastisk. Å ha en samarbeidspartner som står opp for oss både i hverdagen og i den krevende situasjonen vi nå befinner oss i, er helt uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med Coop Prix i spissen med videre på laget sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.

Også Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball de kommende årene.

– Å støtte fotballen er særlig viktig i disse tider, der mange barn og unge har et stort behov for det fellesskapet idretten kan gi. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.

Les også: Informasjon om ny dato for oppstart i Toppserien

Like muligheter

Coop er særlig opptatt av at alle skal ha like muligheter innen idretten.

– For oss er det viktig at fotball er for alle, uavhengig av kjønn, økonomi, etnisitet eller legning. Gjennom samarbeidet med Toppserien og Eliteserien ønsker vi å sørge for at enda flere jenter og gutter kommer seg inn i idretten, samtidig som de som allerede er med, inspireres til å fortsette enda lenger. Nå i korona-tider, hvor det er ikke er mulig å spille slik man er vant til, må vi passe ekstra godt på så ingen faller fra, fortsetter Hansen.

Les også: Enighet om felles retningslinjer for permitteringer i toppfotballen

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball Leif Øverland er også svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.

– Det er fantastisk med slike støttespillere som Coop. I en krevende situasjon viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen. Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp, sier Øverland.

Attraktive fordeler

Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere noen attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billetter og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen.

– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent, sier Hansen.

Les også: Overganger i Toppserien og 1. divisjon før 2020-sesongen

Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå. I tillegg har Coop sin årlige draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien og Eliteserien håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere.

– Vi i Coop ønsker å bidra til å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet. Mange voksne er flinke til å gå turer om dagen, men vi må gjøre det vi kan for å inspirere til fysisk aktivitet også for barn og unge, avslutter Coops sponsorsjef.

For ytterligere informasjon eller spørsmål kan følgende personer kontaktes:

Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner: 988 72 835 / hege@kvinnefotball.no
Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge: 905 99 726 / harald.kristiansen@coop.no
Leif Øverland, administrerende direktør i Norsk Toppfotball: 415 36 460 / leif@toppfotball.no